Nu op Twitter

Nieuws

Opnieuw mooie recensie voor Het merk voorbij

Zoek je een helder, leesbaar en compleet basisboek over identiteit en imago? Dan is dit boek van Rudy van Belkom een prima keuze. In zeven hoofdstukken beschrijft de auteur de basisbegrippen en geeft hij een stappenplan om te bouwen aan identiteit en imago van een onderneming. Lees verder....

Het merk voorbij succevolle studiemiddag

Het merk voorbij werd gelanceerd met een reeks masterclasses door verschillende experts. Meer dan 100 docenten kwamen naar de Spoorzone in Tilburg om masterclasses te volgen over identiteit en imago, neuromarketing en de Tumblr generation. Lees verder....

Recensie Het merk voorbij

Dat maakt ‘Het merk voorbij’ tot een interessant, verhelderend boek dat aanzet tot nadenken. Het is geen lichte lectuur en het vergt enige concentratie, maar gelukkig besteedt de auteur veel aandacht aan de toepassing en implementatie van zijn theorieën met talrijke verduidelijkende praktijkvoorbeelden. Lees verder....

Social Influence; vloek of zegen?

In Amerika zijn ze er al een tijdje aan gewend: celebrities die betaald worden voor het de wereld in sturen van een tweet. In ons nuchtere polderland staan we er nog niet zo om te springen. Toch schieten social influence-strategieën als paddenstoelen uit de grond. 'We' hebben namelijk ontdekt dat de mening van een invloedrijke consument wat waard is. Maar druist dit principe niet juist in tegen alles waar 'social' voor staat? Lees verder....

Van digitale revolutie naar sociale innovatie!

Nieuwe media. Het nieuwe is er anno 2012 wel een beetje af. Bedrijven zijn zich meer en meer bewust van het feit dat nieuwe media niet moeten omdat het erbij hoort, maar omdat de consument erom vraagt. Inderdaad, op het gebied van monitoring is er nog veel te leren, maar ook daarvoor inmiddels voldoende experts. Betekent dit dan dat we er nu zijn? Nee! Bij lange na niet. Lees verder....

Rudy van Belkom voor het vierde jaar in de jury van de KvK Startersprijs!

Eigenaar van Imagobureau TINK!, Rudy van Belkom, maakt voor het vierde achtereenvolgende jaar deel uit van de jury van de Kamer van Koophandel Startersprijs in West Brabant. Iedere ondernemer uit West-Brabant die het afgelopen jaar een eigen bedrijf is gestart en een ondernemingsplan heeft, maakt kans op de Startersprijs. De prijs van 1.000 euro is bedoeld om ondernemers aan te moedigen hun plannen goed op papier te zetten en zo de slagingskans van hun bedrijf te vergroten. Lees verder....

Publicatie; Twitter niet langer het braafste jongetje van de klas

Dat Facebook geen lieverdje is, lijkt algemeen bekend. Het imago van Twitter is daarentegen een stuk braver. Zij denkt vanuit de gebruiker en laat zich niet gek maken door de concurrentie. Althans, tot voor kort. Met het nieuws dat Twitter-updates niet langer op LinkedIn verschijnen, lijkt de microbloggingdienst namelijk een nieuwe strategie in te slaan. Tijd dus om ook Twitter eens onder de loep te nemen. Lees verder....

Publicatie; onze haat - liefde verhouding met Facebook

Facebook heeft sinds haar oprichting in 2004 enorme veranderingen doorgemaakt. Niet geheel zonder weerstand. Denk aan de kritiek op het aangepaste nieuwsoverzicht. Ook het uitrollen van Timeline gaat niet zonder horten of stoten. Toch blijven gebruikers trouw. Zelfs wanneer privacyschending steeds vaker uit komt. Maar hoe lang komt Facebook hier nog mee weg? Lees verder....

De gevolgen van de revolutie die Nieuwe Media heet

Onze samenleving verandert in een rap tempo; artsen waarschuwen voor Facebook-depressies, in 2020 zal iedereen verslaafd zijn aan mobiele apps en de eerste celstraffen voor bedreigingen via Twitter zijn een feit. Verliezen we de controle of wacht er een wijze les op ons? Lees verder....