Nu op Twitter

Het merk voorbij succevolle studiemiddag

Op donderdagmiddag 27 november 2014 organiseerde Uitgeverij Coutinho in samenwerking met Fontys Academy for Creative Industries (Fontys ACI) de studiemiddag Power to the consumer! Een studiemiddag voor marketing- en communicatiedocenten over de veranderende verhouding tussen organisatie en consument.

Het is niet langer de organisatie die het merk opbouwt, de conversatie start of het product aanbeveelt. Het is de consument die aan het roer staat. Customer Relationship Management verandert steeds meer in Customer Managed Relationships. Creatieve start-ups zoals Uber, Airbnb en Peerby zetten de gevestigde orde buiten spel en de economie op zijn kop.

 

Dit betekent ook dat onderwijs in vakken als communicatie, marketing en branding anders ingevuld moet worden. Hoe? Dat was het centrale thema van deze studiemiddag.

Meer dan 100 docenten kwamen naar de Spoorzone in Tilburg om een interessant programma te volgen:

'Imago en branding' door Rudy van Belkom
'Tumblr-generatie' door Pernille Jensen
'Neuromarketing' door Eveline van Zeeland
Afsluitende trendlezing door Carl Rohde

Kijk hier voor een overzicht van de presentaties, reacties van deelnemers en een foto impressie

De studiemiddag stond in het teken van het boek Het merk voorbij, handboek voor identiteit en imago van Rudy van Belkom

   

<< Eerste Overzicht Laatste >>